torsdag 4 maj 2023

Bondpionen


Idag på min runda i trädgården så har pionerna fått liv. Min farmor hade en gång en pion i sin trädgård som jag tyckte va fin och så fick jag en planta som jag vårdat ömt under åren och nu har jag två stycken. Jag flyttade en av dem tidigt i år så jag va lite osäker på om den skulle klara sig men nu ser jag knopp i båda så det känns skönt. Att flytta växter är kanske inte det bästa men om man behöver göra det så är det en bra tid att göra det på våren innan de vaknar ur sin vinterdvala. Man kan även göra det på hösten när de är färdiga för säsongen men helst inte mitt i sommaren. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...