söndag 28 maj 2023

Fortsättning av Sofiero

Ville bara fortsätta lite på besöket till Sofiero som jag gjorde igår. Dofterna från azaleorna va helt fantastiskt och de olika storlekarna på blommorna va så vackra. En del såg till och konstgjorda ut. Rhododendron träden va så maffiga, det är nästan därför man åker dit tycker jag. Där får de växa och bli så stora och det är inte något som är vanligt i en vanlig trädgård.

Men min favoritplats är vid labyrinten och rosrabatterna med blåregn som doftar och ser helt underbara ut. Där har de skapat olika former i rabatterna och rummen som man utforskar och njuter av. Där tar jag ofta med mig idéer eller växtförslag hem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...