måndag 12 juni 2023

Gödning

Denna fundering har jag då å då, hur ofta å hur mycket ska växterna ha under tiden de växer. Jag gav tomater,  paprika å gurka lite gödning i vattnet i dag. Denna del tycker jag är lite svår, hur vet man att det är lagom så man inte ger dem för lite eller för mycket. Jag tror jag ger dem för sällan men jag är mer försiktig än tar i för mycket. När man ser trädgårdsprogram så är de mer hårdhänta med plantorna och de vågar mer för de har mer kunskap om dem så de vet vad de gör men jag gissar att ibland mår inte växterna så bra hos dem heller. Jag resonerar så att gör det som känns bäst för dig och funkar det så fortsätt så, det är så jag gör.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...