torsdag 8 juni 2023

Växter i väggrenen är också härliga

Snacka om att man går och oroar sig för sin trädgård, med all sol vi har så får vi inget regn och det påverkar allt i skog och mark samt vi glada trädgårdsfantaster som vill skapa en egen liten oas som även hjälper bin och humlor och andra insekter att må bra och sen se till att fåglarna kan rensa upp de insekter som de behöver till sina ungar som ropar i holkarna i träden. 

Jag går ut varje dag och tittar till rabatterna, gräset känns ju lite missfärgat nu för tiden men man får väl lägga på ny jord sen och nytt gräsfrö om den dör bort i torkan. Än så länge mår växterna bra och delar med sig av sina färger vilket jag är tacksam för. 



När jag är ute och går så måste jag ibland stanna eller gå tillbaka för jag inser att det där blommorna ville jag ta kort på. Det växer så mycket längs med väggrenen så man får titta en gång till. När man går förbi rosbuskar så hör man att det surrar så mycket så att det låter som något helt annat eftersom de är så många på samma ställe. 

              

                                         

                    


                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...