tisdag 29 augusti 2023

Hösten knackar på dörren

Det märks att det börjar bli höst, växterna börjar bli bruna i kanten eller så blir bladen lite gula. Rosorna som fortfarande vill blomma blir lite bruna i de yttre kronbladen men slår ut och doftar gott. En del dahlior vill fortfarande blomma och en del knopp har inte ens blommat än så de hoppas jag ska hinna blomma så jag får se hur just den dahlian ser ut vilket jag inte kommer ihåg från förpackningen när jag köpte den. 

Annars så börjar det mesta lägga sig inför viloperioden men jag har stormhatt kvar som inte börjat blommat än, de är så mycket mindre i år än vad de brukar vara men det finns knopp och sen beror det på värmen och solen om det ska bli någon blomning nu när hösten kommer.

Annars så börjar det bli lugnare här omkring mig, känns lite trist för jag älskar att gå runt i trädgården och njuta av alla färger och dofter. Hösten där jag bor brukar inte bli så färgrik som på många andra ställen o landet men man får njuta så gott man kan av det som finns omkring en.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...