lördag 12 augusti 2023

Nya planer på gammalt ställe

Igår kväll kunde jag inte sova och började fundera på vad jag kan göra för att få en bättre framsida av de befintliga rabatter jag har där.

Imorse började jag med att gräva upp två träd och flytta dem till en annan plats i trädgården och sedan började jag pyssla med rabattkanterna så att de skulle få ett mer fint utseende och sen ska det bli lite höjd på det hela och mer jord å ner med lökar inför nästa vår. Så lite pyssel blir det under hösten innan frosten kommer.

Snodde stenar från en annan rabatt då den ska få en annan kant runtom istället. Det är bra när man kan flytta och göra om och ta andra saker som man har och flytta dem så att det blir bättre (förhoppningsvis).

Bild på starten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...