onsdag 20 september 2023

Funderingar

Idag har jag mest funderat på vad jag kan göra med min så kallade lavendelgång. Jag har armeringsjärn som vi skapat en liten tunnel av och på sidan av denna tunnel så har jag lavendel och mellan dem lite klematis. I år kom det en klematis av sex stycken olika men bara en blommade och en del av de andra dör ner men börjar växa igen men inga blommor. 

Sen växer det upp mycket ogräs just på detta ställe så jag är där och rensar stup i ett och nu börjar jag tröttna. Försöker fundera ut något som kan bli bra. Jag kommer absolut inte ta bort lavendeln för den ska jag ha för både djurlivet och för mig själv.

Men nu när hösten kommer så får man mer tid att fundera på vad man kan göra.

Kanske bara ha lavendel där men då klättrar inget uppför armeringsjärnen. 

Jag kan ta bort armeringsjärnen helt och hållet.

Flytta lavendeln och göra något helt annat på denna plats i trädgården men i få fall vad…

Ja det är en del att fundera på som sagt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...