lördag 30 september 2023

Klippa blåregn är frågan

Ja nu för tiden har ju mitt blåregn vuxit en del under åren som gått och jag har sett folk trimma sina blåregn på tv och internet, men hur hård ska man vara och vad ska man spara och hur mycket?

Det är många frågor jag funderar på. Tror man får läsa in sig om det på nätet, men det brukar ofta vara många olika tankar kring sånt och då gäller det att hitta rätt info eller att våga testa och inte vara för mjäkig när man väl gör det.

Den information jag hittar är att blåregnet ska tydligen klippas två gånger om året vilket jag inte har gjort, så jag ska ta mig ut och göra första klippet och sedan återkomma till den i januari/februari så klipper man lite till.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...