tisdag 12 september 2023

Ljuset betyder så mycket

Nu när mörkret kommer fortare om kvällarna och när det blir mer moln och dimma dagtid så blir det fuktigt och det är bra för gräsmattan som håller sig grön men blommorna som är kvar och vill slå ut får inte riktigt chansen. De behöver solen och ljuset, även jag själv vill ha mer ljus. Jag hoppas de sista knopparna får slå ut innan de mörknar å faller av. 

Dottern hjälpte mig med skyddet runt rosorna igår kväll och sa att nu får det snart vara färdigt med att sätta upp och ta ner dessa för hösten är ju här. Jag tror jag får ge upp snart å ge de resterande knopparna åt rådjuren.

Men de har blommat fint för mig under hela sommaren.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...