måndag 23 oktober 2023

Alltid på pass

Har man en trädgård så får man alltid ha pass på djuren som också tycker om trädgårdar, exempelvis rådjur å hare. På våren har vi alltid hönsnät runt våra tulpaner och när rosorna börjar knoppa så får de skyddet. 

Nu på hösten så har jag inget skydd mer än att jag får schasa iväg dem. Idag såg jag i ögonvrån att det rörde sig ute i trädgården och jag såg då hur ett rådjur klev snygg å enkelt upp i min stenrabatt med rosor. Den ställde sig och började äta på rosorna och jag öppnade altandörren och började prata med den. Den bara stod kvar och tittade på mig. Jag sa till den att du får gå och äta lunch någon annanstans och den hade inte så stor lust att flytta på sig så jag fick börja göra ljud och rörelser för att den skulle sakta gå sin väg snällt men motvilligt.

Ständigt denna pass, men fin va den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...