onsdag 22 november 2023

Nu har jag en idé

Jag har funderat en stund nu på vad jag ska göra i lavendelgången som jag pratade om i ett tidigare inlägg, tror det va ett inlägg från den 20 September i år. Jag hade mina funderingar på vad jag kunde göra för att ändra och få det så fint som jag önskar att det ska vara just där i min lilla lavendelgång.

Idag har jag som sagt lavendel där och lite klematis, klematis flyttade jag i år men det blev inte som jag tänkt mig och nu tänkte jag att jag ska spara ena sidan av gången med lavendel och klematis och flytta de resterande klematis någon annanstans. 

Istället tänker jag testa något jag provat på en gång tidgare men då hade jag den i stor kruka i växthuset men då klarade plantan inte av att växa som den skulle så jag avslutade det projektet. Nu ska jag göra det utomhus och de ska få växa rakt ner i marken istället, jag tänker skaffa mig några vinrankor att plantera. Det känns kul och spännande att se om det går. Man vet aldrig förrän man provar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...