fredag 15 december 2023

Tankar inför våren

Nu när allt är brunt eller helt borta ur rabatterna så känns det lite tungt. Våren känns väldigt långt borta. Men då tänker jag på mitt projekt i våras då jag började redan i februari att skapa så egentligen är det inte så länge kvar. Men gräva kan jag ju inte göra, men planera och mäta ut och se över kataloger med vad de har att erbjuda, det kan jag. Som jag sagt tidigare så ska lavendelgången få sig en uppdatering till våren och sen funderar jag på att gräva ur den stora rabatten och ta bort det mesta och plantera helt andra växter där istället men att spara de jag har där nu och kanske sätta dem längst fram i den rabatten sen eller så får de helt enkelt flytta på sig. Men det tål att tänkas på. Det går ett tv program nu som handlar om trädgård och då får man lite tips på växer och jag skriver ner dem ifall man vill använda några av dem framöver. Återanvända växter är ett bra och kostnadsfritt sätt när man vill göra om i trädgården och lökar från julen är kul att återanvända, de kommer upp även till våren i trädgården så man får njuta en gång till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...