söndag 17 mars 2024

Det lär kännas i ryggen imorgon

Idag har har vi varit ute i trädgården. Jag ville ta bort en gång jag skapat med grus och stenplattor. Stenplattorna har jag använt till en rabatt för att höja upp den och lägga i mer jord. Gången ska jag ta bort allt grus och det har vi gjort idag och nu ska den fyllas med jord igen och bli en gräsmatta eftersom det växte igen i alla fall. 

Sedan har jag tagit bort lite lavendel ur en rabatt och rensat rejält där. Lavendeln har fått en ny plats där vi fick gräva upp en stor sten som låg i jorden men nu har lavendeln fått en ny plats och nu hoppas vi att de tar sig till sommaren. Efter det så tog vi oss an en annan rabatt som vi ska göra lite mindre. Jag har grävt upp de plantor jag vill spara och satt dem där gamla lavendelrabatten var. 

Det blev en hel del pyssel idag med mycket grävande så jag lär känna i min rygg imorgon att man rört på sig på ett annat sätt än vad man är van vid men så är det när man börjar arbeta i trädgården igen på våren. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...