söndag 28 april 2024

Idag är det sol

Vilket ombyte i väder det har blivit. Wow, det känns som sommar helt plötsligt. Vilken skillnad när solen värmer upp och man blir så glad ända in i själen. Idag har jag grejat i flera timmar, men så är det ju om man har en trädgård, tiden bara rinner iväg. Idag är potatisen i planteringslådan så nu får vi vattna och vänta in första blasten som sen ska kupas. Alltså att man täcker den första blasten med mer jord. Sen så har jag tagit mig an växthuset som är ett förråd på vintern. Jag har burit ut allt som va där inne och städat och burit tillbaka det som skulle in igen. Nu börjar det bli klart men det är en del fix kvar. 

Sen så tog jag lilla släggan och slog itu vår utemöbel vi själva byggt, den hade ruttnat och det var dags att ta bort den. Lite roligt va det och väldigt lätt för brädorna släppte av att man bara nudda dem nästan. Själva stommen va så blöt att jag kunde vika itu den för att få mindre bitar. 

Jag har även planterat om lite och nu får man börja vattna igen.

Så roligt när allt börjar komma till liv i trädgården. Jag har några grejer kvar att göra som att klippa gräsmattan och att lägga ut gräsfrö på de platser som behöver mer gräs. Men sen får det räcka för denna omgång. Sen blir det ju en massa trimma det gamla som ska bort och rensa, det oändliga rensandet.

Önskar er en fin söndag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...