söndag 7 april 2024

Lite rosa toner i trädgården

Nu kommer det lite mer blommor och det är så roligt. Pärlhyacinten är på gång och jag ser att det blå är snart synligt, en del hyacinter som jag planterat ut sen jul börjar också visa sina färger men de har inte slagit ut ännu. Men min lilla hjärtbegonia den kommer sakta med säkert och rosa är den. 

Om vädret håller i sig och värmen finns kvar så kan jag nog se förändringar varje dag ute i trädgården.

I dag ska det köpas blomjord och kogödsel, det e bra å få ut den nu innan allt börjar komma upp för mycket så man inte bryter stjälkar med jorden man häller över.

Rosorna har börjat knoppa för bladverk så jag gick runt och klippte ner dem och tog bort det döda. Lite taggigt blir det men det är det värt sen när rosorna blommar så maffigt.

Ha en fin trädgårdssöndag där ute.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...