måndag 15 april 2024

Omplantering på gång

Idag kändes det som om fröna jag sått för några veckor sedan har tröttnat på sina startlådor. Jag hämtade lite innerkrukor och planterade om dem helt enkelt. Det ska ju bli kallt i veckan men snart borde jag kunna göra ordning växthuset för att placera ut mina små växter som jag hoppas ska växa sig stora och fina och ge mig massor med grönsaker. 

Jag har inget element i växthuset så det behöver vara hyfsat varmt om dagar och nätter innan jag vågar placera ut plantorna. Troligtvis blir de inne några veckor till.

På tal om att plantera ut, mina potatisar börjar få lite utväxt så de ska få komma ut i jorden snart men med täckväv över sig första tiden. Sen behöver vattnet ute fungera som det ska så jag inte behöver springa med vattenkanna inifrån huset och istället använda slangen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Igelkottar i trädgården

Nu har jag sett igelkottar i trädgården som året innan så vi får hoppas att de stannar kvar och får leva i lugn och ro när småkottarna komme...