onsdag 17 april 2024

Tulpaner och tung snö går inte ihop

Efter tung snö hittade jag flera tulpaner som hade gått av så jag tog in dem och nu får man hoppas på att de blommar framöver. Jag vet inte om de var redo för att kunna slå ut inomhus i vatten men vi får väl se.

Denna vecka som är här bådar inte gott för trädgårdsarbete men man får se om sina växter inomhus istället och se till att de är redo att flytta ut när värmen är med ihållande.

Jag ser att gräsmattan borde få sig en luggning men det får vänta ett litet tag till. Gräsklipparen får jobba i omgångar istället denna gång.

Så här såg det ut i helgen.


Dessa stackare fick flytta in.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Igelkottar i trädgården

Nu har jag sett igelkottar i trädgården som året innan så vi får hoppas att de stannar kvar och får leva i lugn och ro när småkottarna komme...