torsdag 2 maj 2024

Magnolia rosa och vit

Många har redan fått sina vackra magnolia träd och buskar att blomma men här hemma har det tagit lite tid för dem. Min lilla vita har en knopp som håller på att slå ut men det finns fler knoppar på den. Däremot vet jag inte om de fryst bort och inte kommer längre än där de är idag. Den rosa magnolian är på gång nu och det är så härligt att de dess blommor vakna upp och sprida sin rosa färg.

Jag har varit nyfiken på magnolia sen jag flyttade hit för där jag växt upp såg man inte magnolia så ofta. 

Nu när man bor lite mer söderut så tänkte jag att man måste testa. Vilket jag gjorde och det tog lång tid innan den ens blomma och nu ca 15 år senare så är den fortfarande väldigt försiktig och liten så jag vårdar den och hoppas den får va fin varje år framöver.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...