torsdag 25 maj 2023

Man gör ändringar hela tiden

 


Från början på denna plats hade vi en sandlåda för barnen att leka i, sen växte de ur den och jag ställde dit pallkragar med jordgubbsplantor i. Åren gick och de gav oss mycket jordgubbar och en mus då å då. Pallkragarna förmultnade och jag tänkte att det räcker med en enda stor ram och sedan fyller vi det med jord och planterar om så blir det bra. 
Nja det växte ganska dåligt och ogräset kom in mer och mer. Förra sommaren växte det knappt några jordgubbar alls, så jag bestämde mig för att ta bort den stora tråkiga ramen och minska allt istället och använde material som jag hade i trädgården till övers. Lade sten i en cirkel och skapade en liten plats för jordgubbar och sen sådde jag gräsfrö runt om  men man ser fortfarande den rektangulära formen från tidigare ramar under gräset *ler*. 
Men funkar inte något, vänta inte för länge, gör om och testa något annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...