tisdag 23 maj 2023

Bilderbok av trädgården

Jag har under åren försökt skriva ner alla namn på växterna jag har i trädgården. I början gjorde jag inte det och nu har vissa växter försvunnit ur mina rabatter och jag har ingen aning om vad de hette. Så jag började skriva ner dem och ibland har jag inga namn även idag utan då använder jag utseendet på dem helt enkelt och beskriver dem med ord. 

Men nu har jag fått för mig något nytt. Jag vill göra som ett album av växterna. Att se hur de ser ut och gärna namnet under. På detta sätt så kan jag se växten även om jag inte har namnet på den och läsa beskrivningen. Det kan ge mig en bättre bild av blomman jag har växer i trädgården.

Sen byter man växter som man kanske tröttnat på men då har jag kvar dem i mitt album i fall jag vill ha dem igen eller bara komma ihåg hur det såg ut tidigare i trädgården.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...