fredag 16 juni 2023

Allt är så mycket mindre i år

Ja som titeln säger så har jag märkt att alla växter är mycket mindre el kortare i sin bemärkelse i år. Träden har mindre blad, de blommor som i naturlig storlek ska vara ca 150 cm höga är runt 80 cm höga istället. En del har det kommit knopp i men sen har de torkat ut och dött. Rosorna som börjar komma är små, små rosor istället för vad jag sett tidigare år då de är stora och vackra. De är vackra nu med men de är så små.

I natt kom lite vatten och det sägs att det ska komma lite i helgen och det välkomnar jag så gärna. Men det är inte tillräckligt, naturen och jag med min lilla trädgård vill ha mer vatten. Tänk om allt dör ner nu i början av juni och sen i början av juli när sommaren är på sin topp så blir det bättre väder för växtligheten och så har allt dött. Jag hade inte trott att försommaren skulle bjuda på denna typ av start. Men vi får njuta av de små blommorna i år helt enkelt även om man önskar se sina blommor växa och frodas som det är tänkt.

Pion som kom så fint men då slutade den å växa och torkade istället.


Min fingerborgsblomma blir kortare än vanligt detta år.


Får hoppas på lite väta ibland iallafall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...