torsdag 15 juni 2023

Midsommar närmar sig

I år verkar mina hortensia inte växa och bli lika stora. Undrar om de kommer att blomma till midsommar som de gjorde förra året. Har sått blåklint med men de lär inte blomma till midsommar detta år men då får jag njuta av dem senare istället så det gör ingenting. Denna bild är från idag.


Jag brukar plocka blommor från min trädgård när jag gör min dotters och min egen midsommarkrans och det ser ut som det finns lite färre blommor att välja på detta år men med torkan så är det inte så konstigt. Tänk att det snart är midsommar, det har gått fort men vi får bara njuta av all grönska och alla blommor som delar med sig av sin prakt.

Denna bild är från förra året i slutet av juni.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...