måndag 26 juni 2023

Efter midsommar

Det har gått några dagar i trädgården och det har hänt en hel del. Många växter har vuxit till sig en del och vissa har till och med slagit ut och delar med sig av sina färger. Så härligt att komma hem och gå runt i trädgården, sånt mår man bra av. Fick vattna lite men annars så får jag kanske rensa lite och se till att mördarsniglarna inte förstör så mycket för dem gillar jag inte.

Riddarsporre 

Fingerborgsblomma 

Blåklocka 

Vit pipört 

Rosorna som jag skyddade bakom växtduk från rådjuren har klarat sig bra, tror det blev lite extra varmt där så att knopparna jag har är snart på gång att slå ut, Det ska bli så spännande att se hur de kommer se ut när de slår ut i blom. 

Dahliorna har fått lite ohyra så jag får spraya lite med såpa blandat med vatten och hoppas att det försvinner.


Hortensian har fått många fler blommor men de är inte helt utslagna än så jag inväntar med glädje.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...