onsdag 21 juni 2023

Rosor är dagens tema i mitt huvud

Denna vecka har jag börjat få knoppar i rosorna och för att hindra rådjuren från att äta upp dem innan de ens slår ut så har jag satt för en växtduk runt om med blompinnar och klämmor. Jag tar bort dem varje morgon och sätter tillbaka det på kvällen. Vad gör man inte för sina rosor.

Det är så spännande att se vilken som är vilken då vissa inte blommade förra året så kommer jag inte ihåg vilken sort det va på vilken plats i gamla rabatten och sen att de blev mixade när jag grävde upp dem och planterade om dem så vet jag inte exakt vilken som är vilken. Min lila tror jag va manipulerad för ingen av knopparna har något lila i sig men jag hoppas fortfarande så vi får väl se om det blir någon som representerar lila.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...