söndag 15 oktober 2023

Lite lugnare nu

Denna blogg kommer nog få lite färre inlägg nu när hösten gör sig mer och mer påmind att den vill ta över och kylan med den.

Vad händer nu? Jo, gräset fortsätter växa och va grön så den får vi fortsätta klippa ett tag till. Utöver det så är det några få växter som fortfarande blommar och som jag berättat tidigare blommar igen. Häckarna får bruna blad som sakta trillar av men de blir inte avskalade förrän minusgraderna kommer. Björkarna däremot, vajar i de starka vindbyarna och de tappar sina blad och står nästan nakna nu.


Det är nu man börjar planera inför nästa säsong. Jag har några tankar som jag delat med er tidigare som lavendelgången som ska få sig ett lyft och framsidans nya rabatter ska fyllas med växter som jag får beställa i vår. Sen är det ett stort jobb att ta hand om den största rabatten jag har och den behöver få sig en rejäl fix men det drar jag mig för men man kanske får tänka lite i taget istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...