måndag 16 oktober 2023

Cosmos/Rosenskära

Rosenskära är en ny ettårig växt för mig i år. Jag vet att den är väldigt vanlig men det har inte fått mig att notera den. Men i år va det min tur och den är så vacker.

Första gången jag noterade den va i ett brittiskt tv program som heter Gardeners world och där pratade de om Cosmos och hur bra den är och jag undrade vad är detta för blomma egentligen. Jag sökte upp den och fick veta att det är vår rosenskära. Beställde hem fröer och då beställde jag även rosenskära för att testa. Testet blev bra och jag kommer fortsätta plantera cosmos/rosenskära framöver.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...