lördag 13 april 2024

Gråmulet men okej för fix i trädgården

Idag är det inte någon sol men det är ganska varmt och det blåser lite men det är vanligt här där jag bor. Jag tyckte att det var dags att klippa bort de döda blommorna på hortensia buskarna nu när det gröna knopparna lyser upp så fint. Det rivs lite och man får även ta bort lite döda pinnar och se till att blommorna inte flyger iväg som små bollar. 

Jag kommer att tänka på de amerikanska vilda västern filmerna där det kan blåsa förbi små ökenbuskar när det ska va så där ödsligt och när dessa stora bollar av hortensia flyger iväg så tänker jag just på dessa filmsekvenser men istället för spänning så är det jag med sekatören i ena handen och korgen med skräp i den andra som rusar runt och jagar efter hortensia bollarna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...