fredag 12 april 2024

Lite lugnt

Just nu känns det lite lugnt, allt håller på att växa till sig och komma upp ur jorden. Vissa plantor som jag övervintrat har börjat växa väldigt bra så de behöver komma ner i sina krukor för säsongen och annat är bara på gång än så länge. 

Jag har sett att det börjar komma gröna bladknoppar på hortensian så den behöver jag ta mig an en dag och klippa bort alla bruna torra blommor från förra året men annars så är det lite lugnt. 

Tulpaner börjar forma knoppar och inte bara blad och pionen är på väg upp. Såg även den röda gullvivan som blommar fint, den är rolig att ha i trädgården för den är lite annorlunda. Mamma gav mig den för några år sedan och sa att jag skulle ha fröna i frysen över vintern och sedan plantera ut dem och de tog sig, härligt.

Får se vad jag gör i helgen, finns alltid något att välja på.

Ha en fin helg på er.

Här är pionen på väg upp.

Röd gullviva 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hela tiden något nytt

Varje dag som man går ut och tittar till växterna så har det alltid hänt något nytt. Idag har potatisblasten börjat titta fram och nävor bör...